tisdag 14 februari 2012

Prästbesök

Jag tror jag stressar upp mig onödigt mycket inför detta men hela helgen har jag påmint Gabriel om att på tisdag kommer han och funderat på om det räcker med fika eller om jag ska duka upp en trerätters middag. Ska vi sitta i matsalen eller i köket. Kommer han att vilja tvångsdöpa Gabriel som inte är döpt eller medlem i Svenska kyrkan? Ska vi ta på oss fejkade vigselringar så att han inte blir bestört för att vi avlat fram en bastard? Vår präst som vi (läs jag) valt verkar sjukt chill och är med i ett rockband och går med skinnjacka på fritiden så jag tror inte att han överhuvudtaget skulle bry sig om huruvida vi är gifta eller lever i synd. Men jag har varje gång jag pratat med honom kommit på mig själv med att prata extra ordentligt och vördnadsfullt. Varför är det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar