måndag 20 februari 2012

Lillstrumpa

När jag skrivit förra inlägget tänkte jag "kanske borde skriva ta i trä annars händer det väl något". Men jag gjorde inte det. I lördags morse märkte jag att min lilla katt Lillstrumpa inte mådde alls bra. Hon försökte kissa men kunde inte. På kvällen vågade jag inte vänta mer och åkte in till distriktsveterinärerna. Hon misstänkte urinvägsinfektion och gav mej medicin som jag skulle ge henne. Pang! 2300 kronor.

Åkte hem och gav henne medicin. Hon verkade piggare och åt och drack lite på natten. Men hon kunde fortfarande inte kissa. Igår kväll började hon spy och trillade ihop och låg bara och andades väldigt tungt. Jag ringde veterinären igen som lät helt förvirrad och sa att jag istället fick vända mej till Hässleholms djursjukhus. De bad mej komma direkt. Väl där tryckte veterinären på hennes mage för att känna om urinblåsan var hård. DÅ kom det. Massa blodigt kiss. Efter det var det som om min lilla kise kunde slappna av. Hon lutade sig mot mig och somnade nästan. De ville behålla henne där över natten för att röntga henne och ge henne dropp. Ska dit och hämta henne klockan 19. Pang! 3000kr till.

Hon är värd det!

4 kommentarer: