måndag 13 februari 2012

Mammor och minimodeller

Detta fruktansvärda program nådde en ny botten idag. En coach direkt från the big USA hade tagits in för att träna småtjejerna i olika scenframträdande. En och en togs de in tillsammans med sina mammor för att visa upp sina nummer för "the coach". Den första tjejen sjöng en sång som jag tror var på engelska. Hennes uttal var bedrövligt vilket inte är så konstigt då hon antagligen bara är i 10-års åldern och rösten var inte så bra heller för att uttrycka det milt. Men när coachen påpekade detta för hennes mamma blev hon fly förbannad och sa till kameran efteråt att den där coachen var totalt blåst och att hennes dotter minsann sjöng helt fantastiskt bra och skulle fortsätta med det.

Jag kan inte förstå hur man som förälder kan göra såhär mot sitt barn! Det är dessa tjejer som om 10 år kommer att köa i flera timmar för att få en audition framför Idol-juryn, bli totalt sågade och tårögt stå framför kameran efteråt och säga att hon inte förstår varför juryn inte gillade henne.

Ni gör inte era barn en tjänst när ni låter dem tro att de kommer att lyckas i en sån bransch! Det finns otroligt musikaliskt begåvade barn och vuxna som aldrig lyckas. Jag tycker verkligen att man ska uppmuntra sina barn att försöka uppnå sina drömmar men i det här fallet tror jag mer att det är mammornas drömmar som de försöker uppnå genom sina små döttrar.

Jag har inte en aning om varför jag fastnar framför detta program ibland. Det är ett hemskt program...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar