måndag 31 oktober 2011

Ännu ett bildregn från huset

Vi spenderade hela lördagen ute i huset. Vi (läs Gabriel) slipade och målade möbler. Jag rensade lite ogräs men gick mest runt och fotade med kameran. Måste ju lära mig trixen med den innan lillen kommer.

 Gabriel målar köksbordet. Ett fynd jag hittade på Blocket som från början var svart.
 Gabriel putsar upp golvlampfoten innan den ska spraymålas.
 Efter första ronden...
 Målar stolsbenen på matsalsstolarna
 Lampfoten och stolarna på tork.
 Sen anlände de vackra köksstolarna med mamma och Uffe. Också de ett Blocket-fynd som också var svarta.
 Golven i vardagsrummet är nu slipade och lackade.
 Även golvet i vårt framtida sovrum är slipade och lackade.
 Här tröttnade jag på möbelmålning och tog en runda i vår stora trädgård med kameran.
 Uppfarten.
 Till våren ska de fixa till fasaden på huset.
 Close-up på.... en buske. (Förlåt mamma men jag vet inte vad den heter!)
 Utsikten från vardagsrum/matsal.
Utsiktsbild nr 2. Från övervåningen.

Imorgon får vi förhoppningsvis besked om inflyttningsdatum. Är så tråkigt att åka därifrån när man är där. Vill ju bo där nu!

2 kommentarer:

  1. Kul att göra om möbler! :) Och ser att ni snart ska få bebis också, mysigt :)

    SvaraRadera
  2. Men åhhh guud så mysigt det är :) jag blir grön av avund! Men dock ej missunnsam :) puss på dig!

    SvaraRadera