måndag 7 maj 2012

Operation trädgård!

Även kallat Operation evighetsprojekt! Vi har en väldigt stor trädgård. 3 olika gräsmattor som alla är stora, en shitload of olika buskar och träd och en hel del misskötta rabatter som vi nu har börjat ta tag i. Vi har rensat ogräs, plockat bort säkert över 1 ton sten, klippt ner buskar och träd osv. Det tar aldrig slut! Men det är sjukt kul att plantera och sen se det växa upp. Man känner sig lite som Gud faktiskt. Vi har än så länge planterat solrosor, vinbärsbuske och två rosenbuskar. Vi har även gjort iordning ett trädgårdsland där vi satt potatis, morötter, rädisor med mera. Idag är det dags att klippa gräset. Tur vi har en åkgräsklippare. Sen har jag en massa ideer om vad mer som ska göras.. Vi får väl se hur pigg Gabriel är på att ta itu med det idag.

Själv har jag ägnat mig åt krukplantering idag. Betydligt lättare än rabatter och trädgårdsland. Min fina hortensia trivdes icke inne längre så den planterade jag ut i en kruka och jag har även satt lite pelargoner i en kruka som egentligen är en balkonglåda. Det struntade dock jag i då jag tycker den fungerar alldeles ypperligt som kruka. Ni får alltså idag hålla till godo med bilder på mina krukplanteringar. Trädgården får ni se senare när jag inte skäms för att visa upp den längre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar