måndag 2 januari 2012

Året som gick

Året som gick var ett minst sagt händelserikt år. För ett år sedan kunde jag ALDRIG i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle ha barn, hus och sambo idag.

I januari bodde jag hos mamma i Immeln efter att ha lämnat ett långt förhållande ett tag tidigare. Jag hade dessutom börjat träffa en viss kille. :)

I februari när mitt ex äntligen flyttade ut fick jag tillbaka min lägenhet och jag och G spenderade en massa kvällar nerbäddade på min soffa och tittade på Twin Peaks. Jag blev även tillfrågad om jag ville göra en "säsong" bakom baren i Grands nattklubb. Det var sjukt roligt att få jobba i bar igen och vi hade sjukt kul när vi jobbade.

I mars hade vi födelsedagsfest för G. Vi spenderade mycket tid hos honom i Åhus nu när våren började närma sig.

I april började vi misstänka att något inte var som vanligt och efter 4(!) test visade det sig att jag var gravid. Att säga att det var planerat skulle vara en lögn. Men vi ville båda två behålla det.

Månaderna som följde var en berg och dalbana. Vi berättade för familj och vänner att vi skulle ha barn och trots att vi bara varit tillsammans ett kort tag blev alla jätteglada. Men allt var inte en dans på rosor. Det fanns dagar då jag var övertygad om att det aldrig skulle fungera mellan oss. Jag var rädd att allt hade gått för fort och att vi tagit oss vatten över huvudet när vi bestämde oss för att behålla barnet. Men sakta men säkert försvann alla tvivel och vi kom närmare och närmare varandra. Vi tog en minisemester i Stockholm i samband med Foo fighters konsert. När vi kom hem firade vi midsommar i huset i Immeln med de närmsta vännerna. Någon vecka senare var det dags för ultraljud och vi fick reda på att vi skulle få en pojke. Resten av sommaren innehöll grillkvällar, middagar med familjen på Bistro i Åhus, spelningar på Tivolirock m.m.

I slutet av augusti hade vi enorm tur och fick titta på ett hus som såg för jävligt ut. Haha. Men efter att ha fått ett löfte om att hela insidan och utsidan skulle renoveras och dessutom en fantastisk hyra sa vi Ja! Sen gick hösten åt till att planera, köpa möbler och så vidare. Egentligen skulle vi flyttat in 1 november men det ändrades till 1 december och paniken kom krypande. Bebis var planerad till 6 december. Men den 27 november flyttade vi in i vårt underbara hus och bebis stannade snällt i magen. Den 6 december kom och gick. Fredagen den 9 december tog jag och mamma en sväng till Ikea. Det gjorde susen. Kl 03 natten till lördagen gick vattnet. 9 på morgonen åkte vi in till förlossningen. Efter 12 långa och smärtsamma timmar (förrutom de två då ryggmärgsbedövningen verkade) föddes vår fantastiska lille Noel 21.29 den 10 december. Den 13 december fick vi åka hem. Det är tre veckor sen imorgon. Jag kan inte förstå att min lille son bara funnits här i lite mer än 3 veckor. Det känns som om vi alltid haft honom.

Det har varit ett amazing år och jag tror 2012 blir lika bra. Hoppas ni alla följer med detta året också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar